برای تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی، اهداف مختلفی میتوانند برای یک بیزینس تریپ به پرتغال وجود داشته باشد؛ که از جمله از این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد
بررسی بازار و شناخت نیازها
تحقیق در مورد بازار پرتغال و اروپا: بررسی نیازهای بازار پرتغال و اروپا و شناخت محصولات یا خدماتی که در این بازار میتوانند موفق باشند
رقابتپذیری: ارزیابی رقبا و محصولات مشابه در بازار پرتغال
جذب مشتریان و همکاریهای تجاری
ملاقات با شرکای تجاری: ایجاد روابط با توزیعکنندگان، خردهفروشان و شرکتهای تجاری پرتغالی
حضور در نمایشگاهها و رویدادها: شرکت در نمایشگاهها، کنفرانسها و رویدادهای تجاری برای معرفی محصولات و خدمات
توسعه شبکههای توزیع و فروش
بررسی کانالهای توزیع: مطالعه و شناخت کانالهای توزیع موجود در پرتغال
ایجاد نمایندگیها: بررسی امکان ایجاد نمایندگیها و دفاتر فروش در نقاط مختلف کشور
آشنایی با قوانین و مقررات تجاری
مطالعه قوانین واردات و صادرات: شناخت قوانین و مقررات مربوط به واردات و صادرات در پرتغال
مالیات و امور مالی: بررسی سیستم مالیاتی و سایر قوانین مالی مربوط به کسبوکار
شناخت تکنولوژیها و نوآوریها
تحقیق و توسعه: آشنایی با فناوریهای جدید و نوآوریهای موجود در صنعت
بازدید از شرکتهای تکنولوژی: بازدید از شرکتهای پیشرو در فناوری و نوآوری برای بهرهبرداری از تجارب آنها
توسعه محصولات و خدمات
تحقیق در مورد نیازهای مشتریان: شناخت نیازها و ترجیحات مشتریان پرتغالی و اروپایی برای تطبیق محصولات و خدمات
ایدهپردازی برای محصولات جدید: دریافت ایدهها و الهام از محصولات و خدمات موجود در بازار پرتغال و اروپا
سرمایهگذاری و مشارکت
بررسی فرصتهای سرمایهگذاری: شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری در بخشهای مختلف اقتصادی
مشارکتهای استراتژیک: ایجاد همکاریهای استراتژیک با شرکتها و نهادهای پرتغالی
این اهداف میتوانند کمک کنند تا بیزینس تریپ شما به پرتغال با موفقیت انجام شود و نتایج مثبتی برای کسب و کارتان به همراه داشته باشد